هر وقت که به تبلیغاتِ خلاقانهای برمیخورم، چند لحظهای بر روی آن درنگ میکنم و سعی میکنم -حداقل در رابطه با خودم- به یک برآورد نسبی برسم که این محتوای تبلیغاتی تا چه اندازه توانسته است مرا برای خرید آن کالا ترغیب کند. یا حتی به چه میزان در زمینهی شناختِ برند و یادآوریِ برند موفق عمل کرده است.
به واسطهی معرفی محمدرضا شعبانعلی در پستی در رابطه با چالش عکس سیاه و سفید(+) ، با صفحهی اینستاگرام بیسکویتِ گرجی، آشنا شدم.
بیسکویت گرجی متناسب با مناسبتهای مختلف تبلیغات خلاقانهای را طراحی میکند. تبلیغاتِ گرجی همیشه برایم جالب بوده است. و مدتزمانی مرا به خیرهشدنِ به تبلیغاتش وا میدارد.
این بار گرجی در روز ساعت زمین مرا به تحسین واداشت.
ساعت زمین (Earth hour) یک روز جهانی است که به ابتکار صندوق جهانی حیات وحش World Wildlife Fund – WWF شکل گرفته است. در این روز شهرهای بزرگ جهان در نقاط شاخص عمده خود چراغها را خاموش میکنند. هدف برنامه ساعت زمین این است که آگاهی عمومی را نسبت به گرمایشجهانی افزایش دهد.
این ابتکار عمل در سال 2007 در سیدنی در کشور استرالیا آغاز شد و سپس به کشورهای دیگر گسترش یافت و به رویدادی جهانی بدل شد.
خاموشی چراغ ها در روز زمین همه ساله در آخرین شنبۀ ماه مارس صورت میگیرد. (منبع)
برای دیدنِ سایر تبلیغات خلاقانهی بیسکویت گرجی میتوانید به صفحهی اینستاگرام آن مراجعه کنید.